Semoga Negara Malaysiaku Terus Aman

Semoga Negara Malaysiaku Terus Aman

Sunday 15 April 2012

Ke mana pegangan Akidah mereka ini??!

Assalamualaikum W.B.T. Dan salam petang Ahad.

Seharian ML menilik blog2 dan juga fb rakan2 ML. Rata2 status rakan ML berkait dgn demostrasi di Dataran Merdeka semalam. Ikhlas dalam hati ML kecewa dgn rakan2 mahasiswa yg turun bersama2 menyokong perjuangan memansuhkan PTPTN semalam. Kecewa kerana rata2 mereka ini adalah mahasiswa yg sebangsa dgn ML iaitu melayu dan Islam. Yg perempuannya cantik,bertudung litup, lihat http://malaysiabangkit.blogspot.com/2012/04/panas-siswa-siswi-pembakang-kantoi-di.html




Tapi yg ML kecewa sgt2 apabila mereka2 ini telah mengkalungkan bunga kepada gmbr Perdana Menteri kita. Tidakkah kawan2 kita ini maklum bahawa itu adalah budaya dan adat agama hindu??? Dan yg pastinya DS Najib masih lg hidup kenapa begitu yg dibuat?? ML rasa mesti kwn2 mahasiswa yg berada disana,yg lbh Islamik dan bijak pandai tahu apa hukumnya kita mendoakan kematian saudara seIslam kita. Pesan ML pd kwn2, jgn gadaikan akidah dan agama demi untuk kepentingan diri,individu dan juga politik.




Allah itu maha Adil,jika kita xsuka dgn pemerintah kita yg ada skrg,tukar shj dlm pilihanraya akan dtg. Itu adlh lbh baik dan sopan berbanding terpekik terlolong di atas jalanraya. Yg muslimin dgn gayanya,dan yg muslimah dgn aksinya. ML tgk yg muslimah ini dah tidak macam muslimah dgn kata2 kesat dan suara yg terlalak2.

Ziyad bin Kusaib al-'Adawi berkata, saya bersama Abi Bakrah radhiyallahu 'anhu di bawah mimbar Ibn 'Amir yang saat itu sedang memberi khutbah. Dia memakai pakaian yang sangat nipis. Lalu Abu Bilal berkata: "Lihatlah pemimpin kami itu, dia memakai pakaian orang fasiq!" Abi Bakrah menjawab: Diamlah kamu! Aku mendengar Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda: "Sesiapa yang menghina pemimpin Allah di bumi maka Allah akan menghinanya (di Hari Akhirat)." [Riwayat At-Tirmidzi, dinilai shahih oleh Al-Albani dalam Shahih Sunan at-Tirmidzi, no. 2224]

ML: mahasiswa berani buat,mahasiswa berani lah tanggung. Jgn nanti bila tindakan tatatertib dibuat, universiti dan kerajaan juga yg disalahkan.

No comments:

Post a Comment