Semoga Negara Malaysiaku Terus Aman

Semoga Negara Malaysiaku Terus Aman

Monday 10 September 2012

PRK MPP jadi perhatian di USIM?!

Assalamualaikum W.B.T. selamat tengahari kepada semua.

Hari ni hari kedua kuliah dan kampus USIM nampak makin meriah. seronok melihat adik-adik yang baru masuk berjalan-jalan dan berlegar-legar di kawasan sekitar kampus. ada yang kepeningan dan bertanya macam-macam dekat senior2. apa pun tahniah diucapkan kepada adik-adik semua. semoga niat adik-adik yang datang untuk belajar tidak berubah seperti segelintir kawan-kawan kami...hehehe...

kami dapat makluman, ada antara kwn2 kami yg asyik membuat spekulasi mcm2 berkenaan Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar yang dikatakan bakal diadakan dalam bulan september ni. sian jugak kdg2 kami melihat blog dan status rangkaian sosial kwn2 psl isu ni. nak kata dorg ni ambik tahu psl benda alah ni sbb nk jd calon n nk jg kebajikan mahasiswa2 USIM pn nampak mcm bukan sbb tgk byk isu je yg ditimbulkan. apa2 yg bkaitan dgn MPP dan pilihanraya kampus je msti masing2 nk jd kan isu. x boleh ke kalau bnde tu ikut je mcm org2 lain ramai2? 

nasihat kami kepada semua kwn2 mahasiswa dan adik2 baru kami,jgn banyak memikirkan nak memberi masalah kpd org lain. yang penting bila dah dapat makluman rasmi berkenaan bende2 tu baru la korg berbunyi. jgn berbunyi sebelum sbarang perkara itu disahkan. jagalah dan peliharalah kampus USIM ini yg sedia aman dan damai. jgn korg nk wujudkan provokasi spt mana kwn2 kami di kampus2 IPTA lain di seluruh Malaysia. jgn nk politikkan kampus USIM dgn politik kotor dari luar. tahun lepas semasa PRK MPP pun kami masih ingt,ada cubaan politik luar yg menganggu ketenteraman kampus USIM dgn mengantung replika "mayat" dan digantung di kwsn taman desa anggerik. kami tidak pasti siapa yg menurunkan benda alah tu, tp yg pasti perkara-perkara spt itu rasanya tidak perlu ada di kampus USIM dihatiku ini. tapi kami xtau jika ada dikalangan kwn2 kami yg berpandangan bertentangan dgn kami dan x setuju dgn pandangan kami.

ps:kalau ada yg x setuju tu maksudnya die mmg x suke kampus USIM ni aman damai la,hehehe

No comments:

Post a Comment